Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Jarosiński, Kuliński i Partnerzy
  • Specjalizacje
    • Pomoc frankowiczom
      • Weryfikacja umowy kredytowej
      • Negocjacje z bankami
      • Sprawy sądowe frankowiczów
    • Prawo spadkowe
      • Stwierdzenie nabycia spadku
      • Dział spadku
      • Długi spadkowe
      • Testament
      • Zachowek
    • Ochrona sygnalistów
    • Odszkodowania
      • Reprezentacja w postępowaniu likwidacyjnym przed ubezpieczycielem
      • Prowadzenie spraw z Ubezpieczeniowym Funduszem Gwarancyjnym
      • Uzyskiwanie odszkodowania z OC sprawcy
    • Ochrona prawna dłużnika
      • Zaskarżenie nakazu zapłaty
      • Pomoc z firmami windykacyjnymi
      • Negocjacje z wierzycielami
    • Pomoc prawna dla cudzoziemców
      • Uchylenie zobowiązania do powrotu
      • Uchylenie odmowy wjazdu na terytorium RP
      • Anulowanie zakazu powrotu do Polski
      • Nabywanie nieruchomości przez cudzoziemców
      • Rozpoczęcie działalności gospodarczej przez cudzoziemców
      • Legalizacja pobytu i zezwolenie na pracę w Polsce
    • Sprawy karne
      • Pomoc prawna w wypadkach komunikacyjnych
      • Pomoc prawna przy zatrzymaniu prawa jazdy Brzeg
      • Prowadzenie spraw karnych gospodarczych
      • Prowadzenie spraw karnych skarbowych
    • Odzyskiwanie długów
      • Uzyskanie nakazu zapłaty
      • Zabezpieczenie wierzytelności
      • Prowadzenie procesów o zapłatę
      • Prowadzenie postępowań egzekucyjnych
    • Postępowania kontrolne i podatkowe
      • Reprezentacja podczas kontroli skarbowej i podatkowej
      • Odwołanie od decyzji podatkowej
      • Prowadzenie postępowań podatkowych przed sądami administracyjnymi
    • Zatrudnienie cudzoziemców
      • Outsourcing pracowniczy
      • Agencja zatrudnienia
      • Prowadzenie postępowań przed PIP oraz Strażą Graniczną
    • Wsparcie dla e-commerce
      • Polityka prywatności sklepu internetowego
      • Regulamin sklepu internetowego
      • Ogólne warunki umów
    • Ochrona danych osobowych
      • Opracowywanie i wdrażanie RODO
      • Prowadzenie szkoleń RODO
      • Prowadzenie postępowania przed PUODO
    • Prawo spółek handlowych
      • Likwidacja spółek
      • Obsługa funkcjonowania spółek
      • Przekształcanie spółek
      • Tworzenie i rejestracja spółek
    • Upadłość konsumencka
      • Pomoc w przygotowaniach do upadłości konsumenckiej
      • Sporządzenie wniosku o ogłoszenie upadłości konsumenckiej
      • Pomoc w kontaktach z sądem i syndykiem
    • Prawo rodzinne
      • Rozwód i separacja
      • Alimenty
      • Podział majątku
      • Kontakty z dzieckiem
      • Władza rodzicielska
  • o kancelarii
  • zespół
  • Blog
  • Kontakt
  • Sklep
10 grudnia 2020

Ważna informacja o rozliczeniu subwencji z PFR!

Ważna informacja o rozliczeniu subwencji z PFR!
10 grudnia 2020
Strona główna » Blog » Ważna informacja o rozliczeniu subwencji z PFR!

Szanowni Państwo,

przypominamy, że do 31 grudnia 2020 r. każdy przedsiębiorca, który uzyskał subwencję z PFR musi określone dokumenty dostarczyć do banku, za pośrednictwem którego składał wniosek o subwencję.

UWAGA: niezłożenie dokumentów w terminie będzie skutkowało koniecznością zwrotu całej subwencji!!!

Jakie dokumenty należy złożyć?

Regulamin PFR oraz umowa subwencji zawierają w tym zakresie odmienne postanowienia, co powoduje rozbieżności interpretacyjne.

Zgodnie z § 9 ust. 1 umowy do banku należy przedłożyć: nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r. (i) dokumenty potwierdzające, że osoba, która zaakceptowała niniejszą Umowę i złożyła oświadczenie woli jej zawarcia w imieniu Przedsiębiorcy była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy (w zależności od sytuacji: pełnomocnictwo, informacja odpowiadająca odpisowi aktualnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej) lub (ii) potwierdzenie Przedsiębiorcy dokonania tych czynności w formie oświadczenia. Wzór oświadczenia znajduje się w Regulaminie.

Tymczasem § 11 ust. 11 Regulaminu PFR stanowi, że Beneficjent jest zobowiązany dostarczyć do Banku nie później niż do dnia 31 grudnia 2020 r.:

a)dokumenty potwierdzające, że Osoba Upoważniona była umocowana do złożenia Wniosku oraz akceptacji i zawarcia Umowy Subwencji Finansowej (tj., w zależności od sytuacji: pełnomocnictwo, informację odpowiadającą odpisowi pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), przy czym wzór pełnomocnictwa stanowi Załącznik nr 2do Regulaminu; oraz

b) oświadczenie Beneficjentao potwierdzeniu i akceptacji treści i należytego zawarcia Umowy Subwencji Finansowej, przy czym wzór tego oświadczenia stanowi Załącznik nr 3do Regulaminu.

Zatem z umowy wynika, że w zależności od okoliczności konkretnego przypadku wystarczy złożyć  dokumenty wymienione w lit. a lub b, natomiast z Regulaminu wynika, że niezależnie od okoliczności należy w każdym przypadku złożyć zarówno odpowiednie dokumenty opisane w lit. a, jak również dokument opisany w lit. b.

W związku z rozbieżnościami interpretacyjnymi zalecamy, aby każdy przedsiębiorca do dnia 31 grudnia 2020 r. złożył do banku:

1) oświadczenie, którego wzór został określony w Załączniku nr 3 do Regulaminu PFR, przy czym oświadczenie takie musi zostać złożone w formie z podpisami notarialnie poświadczonymi albo podpisane kwalifikowanym podpisem elektronicznym zgodnie z zasadą reprezentacji Beneficjenta;

2) informację odpowiadającą odpisowi pełnemu z Krajowego Rejestru Sądowego (w przypadku podmiotów wpisanych do KRS) lub wyciąg z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (w przypadku podmiotów wpisanych do CEiDG);

3) pełnomocnictwo (jeżeli podmiot działał przez pełnomocnika).

Sposób przekazania dokumentów tzn. czy należy je wysłać pocztą, kurierem, emailem, czy złożyć za pośrednictwem systemu bankowego zależny jest od wytycznych banku.

Jeżeli nie mają Państwo podpisanej z nami umowy o stałą obsługę prawną, a chcieliby Państwo uzyskać pomoc w wypełnieniu dokumentów oraz ich złożeniu do banku, to informujemy, że oferujemy wsparcie w tym zakresie za wynagrodzeniem w kwocie 200 zł netto.

Cena obejmuje:

1) wypełnienie oświadczenia,

2) umówienie wizyty u notariusza (opłaty notarialne ponosi klient),

3) pomoc w przygotowaniu pisma przewodniego w przypadku składania dokumentów drogą tradycyjną albo pomoc przy składaniu pisma drogą elektroniczną, przy czym w tym zakresie wymagane jest osobiste stawiennictwo klienta w siedzibie kancelarii.

Skontaktuj się z nami już teraz i otrzymaj najlepszą pomoc!
Zadzwoń lub umów spotkanie przez internet
77 45 65 621
umów wizytę online

Potrzebujesz pomocy w temacie wpisu? Zadzwoń do nas lub umów spotkanie przez internet

77 45 65 621
UMÓW WIZYTĘ ONLINE

Wyślij do nas poniższy formularz - odezwiemy się do Ciebie!

Wczytywanie
Poprzedni wpisJak sporządzić ważny testament bez wizyty u notariusza?Zespół Kancelarii prawnej Opole Kuliński JarosińskiNastępny wpis Tarcza Finansowa 2.0 dla mikroprzedsiębiorców - Kto może liczyć na wsparcie?Konsultacja prawna Opole

SPRAWDŹ NAJNOWSZE WPISY

  • ROZWÓD BEZ ORZEKANIA O WINIE – 5 NAJCZĘŚCIEJ ZADAWNYCH PYTAŃ
  • KOLEJNY SUKCES NASZEJ KANCELARII W BATALII Z WOJEWÓDZKIM URZĘDEM PRACY – WYROK PRAWOMOCNY
  • Ochrona sygnalistów – kto obowiązany jest do wdrożenia zmian?
  • Jak przygotować się do ogłoszenia upadłości konsumenckiej?
  • CZY OGŁOSZENIE UPADŁOŚCI KONSUMENCKIEJ POWODUJE UTRATĘ DACHU NAD GŁOWĄ?

KATEGORIE WPISÓW

  • Aktualności
  • Długi spadkowe
  • Dział spadku
  • Dziedziczenie i zachowek
  • Dziedziczenie testamentowe
  • Dziedziczenie ustawowe
  • Frankowicze
  • Odrzucenie spadku
  • Odwołanie testamentu
  • Podatki
  • Polecenie testamentowe
  • Potwierdzenie dziedziczenia
  • Prawo rodzinne i opiekuńcze
  • Spadek
  • Spadek a firma
  • spadek nabyty przy upadłości konsumenckiej
  • Spadkobiercy ustawowi
  • Testamenty
  • Umowy prawne
  • Wyłączenie małżonka od dziedziczenia
  • Zachowek
@2025 Kancelaria Adwokatów i Radców Prawnych Jarosiński, Kuliński i Partnerzy